MÀLAGA

Febrer 2020

Dijous 30 de gener Sortir aviat al matí, dinar a Algemesí i passar la tarda amb en Joan i la Marisa.

Divendres 31 de Gener Arribar a l’hora de dinar: COMPLEJO TORREBLANCA. L'hotel era el Monarque Fuengirola 4*, molt correcte. A la tarda vam anar a l’oficina de turisme i vam visitar el centre de Fuengirola: molt turístic, un bon passeig marítim.

Dissabte 1 de Febrer Al matí vam passejar per Fuengirola i vam anar al mercat de segona mà. MALAGA ( tarda) A partir de les 14h l’aparcament és gratuït. Vam visitar: 1. Ayuntamiento 2. Los Jardines de Pedro Luis Alonso 3. Teatro Romano Alcazaba 4. Iglesia de Santiago 5. Iglesia del Sagrario 6. Catedral 7. Museo de Málaga 8. Parque de Malaga Vam tenir molta sort i vam poder aparcar al centre. Primer vam visitar el Teatre Romà situat al costat de l'Alcassaba i després vam anar fins a la plaça de la Merced per buscar l'església de Santiago passejant pels carrers on va viure de petit Picasso. Ens vam acostar a la Catedral i en un dels seus costats vam poder veure la façana isabelina del Sagrario. Després de passar per la famosa calle Larios (amb molt d'ambient) vam anar fins el Museu de Màlaga per veure la seva col·lecció arqueològica. Vam passejar pel centre intentant trobar un Decathlon i no vam visitar la zona de La farola perquè se'ns feia tard.

Diumenge 2 de Febrer Al matí vam visitar el castell de Sohail i el mercat que es troba al costat de la mesquita. Tarda visita a Málaga. Castell de Gibralfaro a les 14h . Entrada gratuïta al castell i a l’Alcassaba: Castillo de Gibralfaro: Abderramán III convirtió en fortaleza las ruinas existentes en la cima de este monte, entre ellas las de un faro fenicio por el que los árabes lo denominaron "Yabal Faruh" (monte del faro). Más tarde, en 1340, el rey nazarí Yusuf I, amplió el recinto convirtiéndolo en castillo. Disfrutaremos de unas impresionantes vistas sobre la ciudad y la bahía de Málaga, donde ubicaremos todos los lugares que hemos visitado y los que vamos a visitar a continuación. La Alcazaba, construida entre los siglos XI y XV, fue el palacio fortaleza de los gobernantes musulmanes. Está emplazada sobre los restos de una anterior edificación fenicia a las faldas del monte de Gibralfaro, en un enclave privilegiado sobre la Ciudad . Ens vam dirigir fins al Palacio de Buenavista on es troba el Museu Picasso. A més de les obres d'aquest pintor també vam poder veure una exposició dedicada a Calder. Més tard vam anar al Museu Carmen Thyssen per veure un col·lecció dedicada a la pintura andaluza: Julio Romero de Torres, Sorolla,... Ja de nits vam anar fins al Centre Pompidou situat al costat del moll. Vam poder entrar al Centre però en aquells dies no hi havia cap exposició i les sales estaven buides, només podies veure l'edifici.

Dilluns 3 de Febrer Axarquía es una palabra de origen árabe que hace referencia a la situación hacia el Este de un lugar y que en la provincia de Málaga ha pervivido como denominación de su comarca más oriental. En su paisaje, muy accidentado por la cercanía de la cordillera Penibética al mar, siguen siendo importantes los viñedos, aunque los nuevos cultivos subtropicales y el impacto del turismo han provocado modificaciones económicas y urbanísticas, sobre todo en la franja litoral. A medida que nos adentramos hacia el interior encontramos pequeños pueblos que han conservado en su arquitectura popular huellas de la presencia musulmana (no en vano la reconquista de esta zona no se produjo hasta finales del siglo XV). Hay un predominio de emplazamientos en ladera, donde el caserío, de poca altura, se adapta a la topografía del terreno, con calles escalonadas, de trazado sinuoso y con curiosas soluciones en esquina. Los arquillos que atraviesan las calles, los pasadizos que unen las plantas altas de las viviendas y los paramentos enjalbegados, componen su filosofía urbana más característica. Merece la pena visitar alguno de los cementerios de la comarca, como el de Sayalonga, y detenerse en los secaderos de pasas o paseros de Cómpeta. Vam visitar el poble de Frigiliana, preciós. Vam decidir visitar la cova de Nerja i després vam visitar el museu de la ciutat i el balcó d’Europa. Vam dinar a Cómpeta i al final vam anar a comprar al Decathlon.

Dimarts 4 de Febrer a les 10’30 h Visita CUEVA DE ARDALES Vam fer la visita amb Gerardo Anaya. Al principi semblava una mica distant però al descobrir que érem persones interessades es va anar animant. La visita magnífica. Al acabar vam veure que encara teníem temps d’anar fins a Caminito del Rey i vam decidir anar-hi sense estar segurs de poder fer la visita i sense menjar res. Vam comprar alguna cosa a la gasolinera i ens vam llençar a l’aventura, no ens va decebre, increïble.

Dimecres 5 de Febrer a les 11 Vam anar fins a Antequera per fer una visita guiada als dòlmens. Primer vam visitar el dolmen del Romeral que està situat una mica allunyat de la ciutat. Les construccions són impressionants, el conjunt s’assembla molt al de Newgrange ( Irlanda). Una de les sorpreses és el pou excavat a la roca que es troba al mig del dolmen de Menga. Podria ser que el dolmen fos un santuari dedicat a l’agricultura ( aigua). Després vam passejar per la ciutat.

Dijous 6 de Febrer Al matí ens vam traslladar fins a Acinipo Ronda la Vieja, per poder veure les restes d’un teatre romà perdudes al mig de les muntanyes. Estàvem sols fins i tot el guarda es va estranyar de que visitéssim el lloc. Situado en la "Mesa de Ronda la Vieja" (a unos 20 km de la actual Ronda), este yacimiento arqueológico alberga los restos de la ciudad romana de Acinipo, asentada sobre un antiguo "oppidum" o ciudad fortificada ibérica, que, a su vez, hunde sus raíces como lugar de ocupación en la Prehistoria. En ella destaca su teatro, uno de los mejores conservados de la Hispania romana. Son visibles algunos elementos de la ciudad, como una domus o vivienda señorial romana y unas termas, dotadas de su palestra para ejercicios gimnásticos. De las etapas prerromanas de la ciudad, se conservan unas cabañas de la Edad del Hierro. La impresionante situación de Acinipo, a casi 1000 m. de altitud lo convierten en un hito de gran importancia, desde el que se contemplan paisajes de las provincias de Málaga, Cádiz y Sevilla. El guarda del jaciment ens va recomanar que visitéssim Setenil de las bodegas un poble amb una gran quantitat de cases excavades a les roques (molt turístic). Aquí ens vam parar a la Cooperativa i vam comprar una perxa i unes malles per collir olives. Després vam anar fins a Ronda per visitar la ciutat i dinar. Vam passejar pel pont nou i vam baixar fins als Banys àrabs per pujar pels jardins de Cuenca. A les 4 de la tarda teníem una visita a la cova de LA PILETA, cal arribar mitja hora abans, hi ha una forta pujada. Aquesta cova ja l’havíem visitat l’any 1994. En aquesta visita ens va passar com en la de la cova d’Ardales, en un principi el guarda semblava fastiguejat però quan va saber que coneixíem l’Eudald Carbonell ( de l’equip d’Atapuerca) tot va canviar i la visita es va allargar veient moltes coses que abans havia deixat passar, vam poder veure moltes coses que normalment no ensenyava.

2005 ANDORRA / ANDORRA 2005

VIATGES

1974 VALL D'ARAN

1975 SÒRIA

1976 CANEJAN (VALL D'ARAN)

1977 CAMBRILS - CANEJAN

2001 GRAN CANARIA

2001 NORUEGA / ILLES LOFOTEN 2001

2001 BRAGANÇA / PORTUGAL Nadal 2001

2002 CANADÀ / CANADÀ (1) CANADA (2)